USA attackerade mål i södra Iran
Världen
Amerikanska styrkor angrep mål i södra Iran under natten mot tisdag. Enligt Expressen ska attackerna ha slagit ut luftvärn och fartyg. USA beskriver anfallen som självförsvar.
Attackerna sker mitt i pågående diplomatiska förhandlingar. Irans utrikesdepartement har sagt att man kommit överens med USA i flera frågor men att ett avtal inte är nära, rapporterar SR Ekot. Iranska tjänstemän ska under måndagen ha befunnit sig i Qatar för samtal.
Aftonbladet och flera andra svenska medier bekräftar uppgifterna om attackerna.
Läs mer på: Aftonbladet, Expressen