USA attackerade iranska drönaranläggningar under helgen
Världen
USA utförde under helgen flera angrepp mot iransk infrastruktur för drönare, rapporterar Aftonbladet och SvD.
Samtidigt rapporterar SR Ekot att Iran har kunnat öppna flera av sina underjordiska robotanläggningar igen efter tidigare bombningar av USA och Israel. CNN har analyserat satellitbilder och experter säger att det tyder på att det inte räcker att attackera ingångarna för att slå ut Irans robotförmåga.
Trump uppges dessutom ha skickat tillbaka ett avtalsutkast med Iran och kräver ändringar, bland annat om kärnenergi och garantier för att Hormuzsundet ska hållas öppet, enligt SR Ekot.
Läs mer på: Aftonbladet, SvD