Israel och Hizbollah har ingått eldupphör i Libanon
Världen
Israel och Hizbollah enades under midsommarafton om ett nytt eldupphör i Libanon. Vapenvilan trädde i kraft direkt, men SR Ekots medarbetare på plats i landet säger att den inte märktes av. “Bara de senaste minuterna har jag hört ambulanser på väg till sjukhus. Det har varit minst hundra attacker”, berättade Lina Malers strax efter beskedet.
SVT rapporterar att tre personer dödades efter att vapenvilan utropats. Experter beskriver den som skör. USA meddelar att nya förhandlingar mellan Israel och Libanon hålls i Washington nästa vecka.
Läs mer på: SVT Utrikes, SR Ekot